Aizvadīta akadēmiskā konference "Iekļaujoša izglītība augstskolu un vispārizglītojošo iestāžu sadarbības aspektā"
Rēzeknes Augstskola (RA) šogad atzīmē 15.gadadienu, kopš tika uzsākts darbs profesionālo augstākās izglītības studiju programmu, speciālās izglītības skolotāju sagatavošanai, izstrādē un īstenošanā. Ir pagājuši 10 gadi, kā 2004.gadā RA absolvēja pirmie šo studiju programmu absolventi.
Šajos gados absolventu skaits ir skaitāms vairāk kā piecos simtos: tie ir skolotāji darbam ar bērniem, kuriem ir attīstības traucējumi, dzirdes traucējumi, valodas un runas traucējumi, garīgās attīstības traucējumi, kā arī profesionālie maģistri speciālajā pedagoģijā.
Atzīmējot šīs RA darbības jubileju, 7.novembrī Rēzeknes Augstskolā notika RA Izglītības un metodiku katedras vadītājas, profesionālās bakalaura un profesionālās maģistra studiju programmas "Speciālā pedagoģija" direktores, PSPI Speciālās pedagoģijas laboratorijas vadītājas Mārītes Rozenfeldes organizētā akadēmiskā konference "Iekļaujoša izglītība augstskolu un vispārizglītojošo iestāžu sadarbības aspektā," uz kuru bija aicināti Latvijas augstāko izglītības iestāžu docētāji, izglītības pārvalžu vadītāji un izglītības iestāžu skolotāji, iekļaujošās izglītības atbalsta centru vadītāji un speciālisti, NVO pārstāvji, RA speciālās izglītības bakalaura studiju programmas absolventi, profesionālās maģistra studiju programmas "Speciālā pedagoģija" absolventi, lektori, vieslektori un citi interesenti.
Uz konferenci bija ieradusies Rēzeknes novada Izglītības pārvaldes vadītāja L.Žukovska, ar kuru RA Izglītības un metodiku katedrai ir sena sadarbība projektu speciālajā pedagoģijā īstenošanas un skolotāju profesionālās pilnveides iekļaujošas izglītības iestādes darbības jautājumos.
Konferences pirmajā daļā tika prezentēti augstskolas docētāju un zinātnieku pētījumi, izstrādnes speciālās pedagoģijas jomā, izstrādātie un realizētie vietēja mēroga, starptautiskie zinātniskie projekti. Mūžizglītības centra vadītāja I.Dukaļska informēja par RA Mūžizglītības centra darbinieku darbību speciālās un iekļaujošās izglītības īstenošanas problēmu risinājumam kā reģionālā, tā Latvijas mērogā, izceļot galvenās problēmas, kas saistītas ar skolotāju profesionālo pilnveidi iekļaujošas izglītības īstenošanai un likumdošanas nepilnībām.
Konferences turpinājumā RA profesionālā bakalaura studiju programmas "Speciālās izglītības skolotājs" un profesionālās maģistra studiju programmas "Speciālā pedagoģija" absolventi iepazīstināja klātesošos ar saviem bakalaura un maģistra darbu pētījumiem, kuri ir nozīmīgi gan pašu absolventu profesionālajā darbībā vispārējās un speciālās izglītības iestādēs, gan kopumā speciālās izglītības īstenošanā izglītības iestādēs.
Atbalsta sniegšanas iespējas izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem vispārējās izglītības iestādes mācību procesā izskatīja maģistrante V.Skramane, komunikatīvās animācijas metodes pielietojumu darbā ar pusaudžiem ar mācīšanās traucējumiem raksturoja maģistrante A.Žogota. Ar pētījumu par teksta uzdevumu risināšanas prasmju noteikšanas un attīstīšanas iespējām izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem iepazīstināja maģistrante O.Mitčenko. Savā nozīmē unikālu, pašas izstrādātu programmu skolēnu ar dzirdes un garīgās attīstības traucējumiem dzirdes uztveres un valodas attīstīšanai mūzikas stundās prezentēja maģistrante L.Grāpēna. Par speciālistu, atbalsta personāla un skolotāju sadarbību valodas un runas pilnveidošanai sākumskolas skolēniem ar integrēto pieeju iepazīstināja maģistrante L.Skadmane. Bakalaurs A.Bērziņš stāstīja par skolotāju sadarbības ar skolēniem - līderiem iespējām speciālās skolas izglītības procesā.
Svētku dienu noslēdza RA speciālāsizglītības skolotāju, logopēdu,skolotāju darbam ar bērniem, kuriem ir dzirdes traucējumi, studiju programmu absolventu salidojums.