Talsu novada izglītības sistēmas pieredzi iekļaus ārvalstu pētījumā

Lai iepazītos ar vispārējo situāciju Talsu novada pirmsskolas izglītības sistēmā, vizītē ieradās divi Izglītības un zinātnes ministrijas un divi starptautiskā pētījuma pārstāvji. Otrs novada apmeklējums gaidāms novembrī, kad pētījuma veicējus pārstāvēs jau plašāka komisija.
"Šis Talsu novada apmeklējums mums ir ārkārtīgi svarīgs. Tā laikā varam satikt dažādu izglītības jomu ekspertus, kuri var ieteikt, ar kādām ieinteresētajām pusēm mēs varētu turpināt pētījumu. Šī ir svarīga diskusija, kur pārrunāt šos jautājumus," uzsvēra pētījuma veicēji. Īpašu interesi viņi izrādīja par kārtību, kas nosaka ģimenes, kam nepieciešams pašvaldības atbalsts, kā tiek saprasts, kad bērnam ir mācību grūtības un kad tās rada atsevišķas veselības problēmas. Tikpat nozīmīgi bija jautājumi par izglītības iestāžu attīstības redzējumu veidošanu, pedagogu kvalifikācijas celšanu, šī procesa organizēšanu, kā arī rīcību gadījumos, kad kāda izglītības iestāde nav sasniegusi gaidītos mācību rezultātus.
Talsu novada Izglītības pārvaldes vadītājs Uldis Katlaps atklāja, ka Talsu novads izvēlēts pēc pētījumu veicēju iniciatīvas, tomēr, viņš minēja, ka to varētu ietekmēt novada plašā teritorija un izglītības jomas daudzveidība. "Vadoties no šīm vizītēm, tiks veidots ziņojums par izglītības stāvokli Latvijā. Šī komisija ir no Eiropas, tā skata, kā izglītības sistēma tiek organizēta Latvijā kopumā. Kad būs pieejams pētījuma gala ziņojums, iespējams, ka varēsim ieraudzīt izglītības sistēmas nianses, ko citādi varbūt nepamanītu. Priecājamies, ka arī Talsu novads sniedz ieguldījumu ziņojuma tapšanā," teica U.Katlaps.
Tā kā pētījumā lielākā uzmanība tiek pievērsta tieši piecu un sešu gadu vecu bērnu apmācībai, tad novada izglītības sfēras pārstāvji piedāvāja iepazīties ar kārtību, kā tā notiek atšķirīgās Talsu novada izglītības iestādēs. "Sabiles vidusskolā, piemēram, ir speciālās izglītības programmas. Konkrētās mācību iestādes izvēlējāmies, lai būtu daudzveidīgāka informācija," minēto izglītības iestāžu izvēli pamatoja U.Katlaps.