Banner 980x90

Pārvadātāji: Jaunā kārtība kopējo situāciju zaudējumu segšanā uzlabos

Valdībā apstiprinātie noteikumi par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem radušos zaudējumu un izdevumu aprēķināšanas kārtību kopējo situāciju zaudējumu segšanā pārvadātājiem uzlabos, tomēr joprojām problemātisks ir jautājums par peļņas aprēķināšanas kārtību, aģentūru LETA informēja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) direktors Ivo Ošenieks.

"Jautājums ir par peļņas aprēķināšanas kārtību. LPPA joprojām uzskata, ka tā nav nozari attīstoša pieeja un uzņēmumi faktiski pildot saistības, "noēd" savus resursus. Šobrīd jau rodas bažas par nozares pozitīvām ilgtermiņa attīstības perspektīvām," uzsver Ošenieks. Viņš skaidro, ka asociācija, neraugoties uz valdības apstiprinātiem noteikumiem, joprojām uztur spēkā šo problēmjautājumu, par kuru iepriekš notika diskusija arī Ministru kabineta komitejā.

Ošenieks skaidro, ka šis jautājums arī saistāms ar dažādām pieejām starp esošiem līgumiem un jauno konkursu organizēšanu.

Lai veidotu maršrutu tīklam atbilstošu budžeta plānošanu, Satiksmes ministrija precizējusi sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem radušos zaudējumu un izdevumu aprēķināšanas kārtību, aģentūru LETA informēja ministrijā.

Tā, piemēram, no valsts budžeta līdzekļiem kompensējamo izdevumu, kas saistīti ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu pārvadājumos ar autobusiem, apmēra noteikšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumi turpmāk tiks sadalīti grupās atbilstoši veiktajam nobraukumam maršrutu tīklā kalendārajā gadā. Līdz ar to pārvadātāja izdevumi tiks segti, vadoties no ierobežotajiem izmaksu griestiem. Kā skaidro ministrijā, tāpat mainīta sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju izmaksu sadales metodika, precīzāk, pārvadātāju uzņēmumu netiešo izmaksu jeb administrācijas izmaksu sadale. Līdzšinējā kārtība paredzēja, ka netiešās izmaksas, kas būtu attiecināmas uz sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu, tiek nodalītas no citas pārvadātāju uzņēmumu saimnieciskās darbības, proporcionāli pārvadātāja saņemtajiem ieņēmumiem, neņemot vērā valsts vai pašvaldības izmaksātās kompensācijas vai dotācijas.

Savukārt, lai pārvadātāju uzņēmumi varētu atjaunot savu transportlīdzekļu parku, kas iesaistīts sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā, un paaugstināt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas kvalitāti, paredzēts pakāpeniski palielināt peļņas apmēru atbilstoši nobraukto kilometru komponentei. Proti, ar 2015.gadu peļņas aprēķināšanai tiktu piemērots nobraukuma reizinājums ar 0,01 eiro, ar 2016.gadu - 0,02 eiro un ar 2017.gadu - 0,03 eiro. Līdz ar to vidējais peļņas procents atbilstu 2015.gadā aptuveni 4% no ieņēmumiem jeb vidēji 2% no apgrozījuma, 2016.gadā - aptuveni 5% no ieņēmumiem jeb vidēji 3% no apgrozījuma, savukārt 2017.gadā - aptuveni 6% no ieņēmumiem jeb vidēji 4% no apgrozījuma.

Satiksmes ministrijas precizēto kārtību, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu, vakar atbalstīja valdība.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)