Banner 980x90

"Ogres autobuss" kļūs par pasažieru pārvadātāja "Cata" septīto filiāli

Rīga, 21.febr., LETA. Divu pašvaldību dibināta kapitālsabiedrība SIA "Ogres autobuss" reorganizācijas procesā tiks pievienots Vidzemes pašvaldībām piederošajai pārvadātājai AS "Cata", liecina paziņojums "Latvijas Vēstnesī".

Lēmums par reorganizāciju pieņemts šā gada 8.februārī. Kreditoru prasības piesakāmas piesakāmas viena mēneša laikā no šā paziņojuma publicēšanas dienas Cēsīs, Jāņa Poruka iela 8 un Ogrē, Brīvības iela 12A.

Jau ziņots, ka aizvadītā gada vasarā Ogres novada dome pieņēma lēmumu par SIA "Ogres autobuss" reorganizācijas sākšanu, pievienojot to "Cata".

Šāds lēmums pieņemts, izskatot Cēsīs reģistrētā transporta uzņēmuma, viena no lielākajiem pasažieru pārvadātājiem Latvijā, "Cata" piedāvājumu, kā arī izvērtējot lietderības un finansiālos apsvērumus un pieaugošo konkurenci. Reorganizācijas rezultātā "Ogres autobuss" tiks pievienota "Cata", kļūstot par tās struktūrvienību.

"Ogres autobuss" pēc pievienošanās kļūs par uzņēmuma "Cata" septīto filiāli.

"Cata" patlaban ir sešas filiāles: Aizkrauklē no 2016.gada, Limbažos no 1959.gada, Ainažos no 1972.gada, Siguldā no 1974.gada, Saulkrastos no 1974.gada un Ērgļos no 1986.gada.

Kā ziņots, "Ogres autobuss" ir divu pašvaldību dibināta kapitālsabiedrība - 89,96% kapitāla daļas pieder Ogres novada pašvaldībai un 10,04% daļas - Ķeguma novada pašvaldībai.

"Ogres autobuss" 2017.gadā 26 vietējās reģionālās nozīmes maršrutos pārvadājis 1 266 632 pasažierus, nobraucot 1 330 844 kilometru. Samazinoties reisu skaitam, pēdējos gados samazinājies pārvadājamo pasažieru skaits. Uzņēmuma ieņēmumi 2017.gadā bija 1 459 338 eiro, izdevumi - 1 437 205 eiro. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, kurus "Ogres autobuss" noslēdzis ar zaudējumiem, 2017.gads noslēgts ar 79 793 eiro peļņu, ko būtiski ietekmēja saņemtās valsts budžeta dotācijas par pasažieru pārvadājumu veikšanu par 2016.gadu 39 008 eiro apmērā un atliktā nodokļa saistību izmaiņu atzīšana peļņas vai zaudējumu aprēķinā 48 000 eiro apmērā, kas novirzīts iepriekšējo gadu zaudējumu segšanai. Taču "Ogres autobuss" kopējai likviditātei, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir tendence samazināties.

Lai "Ogres autobuss" sekmīgi varētu darboties turpmāk, nepieciešams atjaunot autobusu parku, konkurēt pārvadājumu tirgū un piesaistīt finanšu līdzekļus. Ņemot vērā Satiksmes ministrijas un SIA "Autotransporta direkcija" ieceri 2021.gadā kardināli mainīt pasažieru pārvadājumus ar vienotu kārtību visā valstī, un jau 2019.gadā, beidzoties 15% ilgtermiņa līgumiem par pasažieru pārvadājumiem, izsludināt konkursus ar stingrām prasībām par kvalitāti un autobusu vecumu, kas nozīmē iegādāties zināmu skaitu jaunu transportlīdzekļu. Neliels uzņēmums nespēs šādas prasības izpildīt, bet, apvienojoties ar citu uzņēmumu kopīgi iegūstot lielāku tirgus daļu, stiprinās konkurētspēju pasažieru pārvadājumu tirgū.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)