Latvenergo Klienta karte – videi draudzīgs norēķinu veids

Jau drīzumā, sākot no februāra vidus, AS "Latvenergo" klienti norēķinu kvīšu vietā saņems Klienta karti, kuru turpmāk ērti varēs izmantot, veicot apmaksu par elektroenerģiju.
Ja līdz šim, sūtot Latvenergo klientiem norēķinu kvītis, uzņēmums katru gadu iztērēja vairāk nekā 25 tonnas papīra, tad norēķinu karšu ieviešana sniegs iespēju samazināt gan papīram nepieciešamo koku izciršanu, gan radīt tīrāku vidi ap mums!Latvenergo rīcībā esošā informācija liecina, ka joprojām vairāk kā puse no uzņēmuma klientiem par elektroenerģiju norēķinās izmantojot norēķinu kvītis – maksājot pastā vai bankā. Dati rāda, ka lielākā daļa klientu, kas izmanto norēķinu kvītis ir vecumā no 40 gadiem un vecāki. Kopumā Latvenergo Klientu kartes tiks izsūtītas vairāk kā pusei AS "Latvenergo" klientu, to skaitā 62 tūkstošiem vidzemnieku:
* Valmieras pusē – 13 328klientiem;
* Cēsu pusē – 13 733 klientiem;
* Limbažu pusē – 8743 klientiem;
* Valkas pusē – 4023 klientiem;
* Gulbenes pusē – 6601 klientam;
* Madonas pusē – 8868 klientiem,
* Alūksnes pusē – 7075klientiem.
AS "Latvenergo skaidro, ka klienta karte pa pastu tiks sūtīta tikai privātpersonām, kurām līdz šim tika sūtītas norēķinu kvītis. Klienta karte netiks sūtīta, ja klients par elektroenerģiju ir norēķinājies kādā no zemāk minētajiem veidiem:
* portālā e-latvenergo vai ar maksājumu kartēm e-latvenergo zaļajā zonā;
* internetbankās;
* kuriem ir pieslēgts automātiskais izlīdzinātais maksājums.
Taču gadījumos, ja klients vēlēsies, bet viņam Klienta karte automātiski netiks nosūtīta, viņš varēs to pasūtīt sazinoties ar Latvenergo klientu servisu 80200400.
{baneris}
Latvenergo Klienta karte ir AS "Latvenergo" klienta identifikācijas līdzeklis, ar kura palīdzību klienti, kas līdz šim ir maksājuši par elektroenerģiju Latvijas Pasta nodaļās un banku filiālēs, turpmāk norēķinoties varēs ērtāk un operatīvāk veikt maksātāja identifikāciju. Karte nodrošinās arī efektīvu komunikāciju ar Latvenergo Klientu servisu, ļaujot ātri atrast klientu datu bāzēs.
Latvenergo Klienta karte ietvers šādu informāciju par klientu:
* klienta vārds, uzvārds;
* klienta līguma numurs;
* līguma objekta adrese;
* svītru kods, kura iekodēta informācija par klienta līgumu.
Klienta kartes otrā pusē atrodama AS "Latvenergo" Klientu servisa kontaktinformācija, kas palīdzēs viegli sazināties ar Latvenergo interesējoša jautājuma gadījumā.
Klienti, kuri līdz šim par elektroenerģiju maksāja Latvijas Pasta nodaļās un banku filiālēs, operatoram deva aizpildītu norēķinu kvīti. Turpmāk šajās pašās norēķinu vietās klientiem vajadzēs tikai:
* uzrādīt Latvenergo Klienta karti, sevis identificēšanai;
* nosaukt summu, kas jāmaksā par iepriekšējā mēnesī patērēto elektroenerģiju (patērētās elektroenerģijas daudzums nebūs jāuzrāda, AS "Latvenergo" to aprēķinās atbilstoši samaksātajai summai).
2009. gada decembrī AS "Latvenergo" Klienta kartes ieviesa Saldus un Brocēnu novados, kur klienti ir pozitīvi novērtējuši kartes izmantošanas priekšrocības. Tādēļ 2010. gadā Klienta karte tiks ieviesta visā Latvijas teritorijā, tās klientiem izsūtot aptuveni 4 mēnešu laikā. Pāreja uz AS "Latvenergo" Klienta kartes izmantošanu notiks pakāpeniski. Lai arī klienti būs saņēmuši kartes, līdz 2010. gada beigām vēl varēs veikt maksājumus arī ar norēķinu kvītīm.
Lai nākotnē, lietojot Klienta karti, klienti varētu ērti sekot līdzi savam elektroenerģijas patēriņam un samaksātajām summām, kopā ar Klienta karti tiks nosūtīta elektroenerģijas patēriņa tabula, kurā varēs pārskatāmi ierakstīt skaitītāja rādījumu un kontrolēt maksātās summas garākā laika periodā. Pārskats par pēdējos mēnešos veiktajiem maksājumiem klientiem turpmāk tiks nosūtīts ne retāk kā reizi divos gados.
Klienta karti izsūtīs pa pastu pašdeklarēšanās klientiem - privātpersonām, kurām līdz šim nosūtīja norēķinu kvītis. Savukārt Klienta karte pagaidām netiks sūtīta, ja klients par elektroenerģiju norēķinās internetā. Taču arī elektronisko norēķinu lietotāji var Klienta karti iegūt, bet tā būs jāpasūta, zvanot uz Klientu servisu pa bezmaksas tālruni 80200400, rakstot e-pastu uz klientu.serviss@latvenergo.lv vai kādā no Latvenergo Klientu apkalpošanas centriem.
Klienta kartes nozaudēšanas gadījumā to varēs atjaunot, pasūtot Klientu servisā pa bezmaksas tālruni 80200400. Izgatavotā karte klientiem tiks nosūtīta pa pastu.
Uzņēmuma klienti joprojām tiek aicināti izmantot pašapkalpošanās portālu www.e-latvenergo.lv, kurā ir redzamas samaksātās summas, skaitītāja radījums līdz kādam maksāts iepriekšējos mēnešos. Turpat iespējams norēķināties par elektroenerģiju, pieslēgt automātisko izlīdzināto maksājumu par elektroenerģiju, kā arī pieteikties citiem pakalpojumiem. Portālā var lejupielādēt izmantošanai arī elektronisku elektroenerģijas patēriņa tabulas formātu.
AS "Latvenergo" ir sociāli atbildīgs un videi draudzīgs uzņēmums, kuram svarīgi savā darbā nodrošināt racionālu dabas resursu izmantošanu. Tādēļ AS "Latvenergo" aicina klientus pievienoties šiem centieniem, ierobežojot neefektīvu papīra izmantošanu, kā arī turpmāk pēc iespējas izmantot informāciju par saviem maksājumiem elektroniski.
