Cēsu novada skolas meklē jaunas mācīšanās pieejas
Bioloģijas saistība ar citiem mācību priekšmetiem reālā dzīves situācijā, izmantojot multidisciplināro mācīšanās pieeju kopienas ietvaros, - par šādu jaunu pieeju skolēnu izglītošanā nesen tika suminātas trīs pedagoģes: Inese Kukaine (Cēsu pilsētas pamatskola), Ērika Siliņa (Cēsu pilsētas pamatskola) un Sanita Vilciņa (Līvu pamatskola). Viņas saņēma Latvijas Izglītības inovācijas balvu 2012, raksta laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai".Savu ideju skolotājas realizēs pavasarī. "Tā būs rīkota kā mācību stunda - nodarbība 7.klasei, kuras galvenais mērķis būs pilnveidot skolēnu izpratni par rauga sēnes izmantošanu, par bioloģijas un citu mācību priekšmetu savstarpējo saistību un iegūto zināšanu un prasmju izmantošanu reālajā dzīvē, proti, vispirms skolēni, ievērojot darba drošības noteikumus, pagatavos mīklu, kuru sadalīs divās daļās, pirmajai pievienojot rauga sēni, bet otrai daļai ne. No abām mīklām viņi radīs mīklas izstrādājumus, izceps un noformēs. Pēc tam skolēni (izmantojot datoru) izveidos etiķeti, norādot nosaukumu, sastāvu, kā arī izveidos finanšu aprēķinu. Katra grupa sagatavos izstrādājuma reklāmu. Tad audzēkņi iepazīstinās klasesbiedrus, vecākus, skolotājus un uzaicinātās sabiedrības personas ar darba rezultātiem. Degustējot gatavo produktu, skolēni izvērtēs rauga sēnes pozitīvo ietekmi uz izstrādājuma ārējo izskatu, konsistenci, smaržu un garšu. Pēc grupu uzstāšanās un degustācijām skolēni, vecāki, skolotāji un uzaicinātās personas piešķirs nominācijas, piemēram, radošākais izstrādājums un etiķetes noformējums, interesantākā prezentācija. Šajā nodarbībā mācīšanās notiks caur savu personisko pieredzi, praksi," uzsver I. Kukaine.
Pedagoģes laikrakstam "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai" uzsver, ka ir vajadzīgas jaunas pieejas, lai audzēkņi būtu motivēti mācīties. Viņas arī akcentē, ka skolēni labāk izprot izglītošanās jēgu, ja gūst apstiprinājumu tam, ka skolā iegūtās zināšanas un prasmes noder ikdienas dzīvē. Uz sarakstu