Attālinātais darbs – kā uzlabot pašsajūtu šajā laikā

Attālinātais darbs ir kļuvis par pēdējo gandrīz divu gadu realitāti ļoti daudzu profesiju pārstāvjiem. Un ne tikai – arī skolēni un studenti lielu daļu mācību laika pavadījuši attālinātajā režīmā. Protams, tam ir zināmas priekšrocības, bet tikpat daudz un, iespējams, pat vairāk ir negatīvu aspektu, kas lielākoties attiecas uz fizisko un garīgo pašsajūtu. Tāpēc esam apkopojuši dažus ieteikumus, kā attālinātajā darba un mācību režīmā justies labāk gan fiziski, gan emocionāli.

Iekārtojiet ērtu un iedvesmojošu darba zonu
Ne visiem, uzsākot attālināto darbu vai mācības, mājās jau bija savs birojs ar nepieciešamajām mēbelēm un ierīcēm. Cerot, ka tas tikai uz īsu laiku, tā arī daudzi palika dīvānos un gultās ar savu klēpjdatoru. Bet, ja tas ir ievilcies jau otro gadu, tad skaidrs, ka šāda vide nav piemērota produktīvam darbam. Vēlams tomēr iekārtot mājās kādu darba stūrīti, kur novietot rakstāmgaldu, ērtu un ergonomisku krēslu, parūpēties par piemērotu apgaismojumu. Noderēs arī dekoratīvi un darbam motivējoši elementi, kas palīdzēs koncentrēties un sniegs iedvesmu. Iekārtojot vizuāli baudāmu darba zonu, tajā tiešām gribēsies atrasties, kā arī nebūs jāsatraucas, kurā vietā iekārtoties, kad jāpieslēdzas sapulcei video formātā.

Pie ekrāniem izmantojiet datorbrilles
Skaidrs, ka attālinātais darbs un mācības nozīmē gandrīz nepārtrauktu atrašanos pie ekrāniem – datora, planšetes, viedtelefona. Un tad vēl tās stundas, kas pie ekrāniem tiek pavadītas izklaides nolūkā. Kopā tas ir iespaidīgs laiks, kurā ir noslogota ne tikai redze, bet arī viss ķermenis. Lai mazinātu šo ekrānu radīto negatīvo ietekmi, ieteicams izmantot speciālas datorbrilles ar zilās gaismas filtru. Datorbrilles efektīvi palīdz mazināt acu nogurumu un spriedzi, novērš galvassāpes un miega traucējumus, kurus var radīt ilgstoša ekrānu lietošana. Datorbrilles ir aktuāls aksesuārs ne tikai pieaugušajiem, bet arī skolēniem un studentiem, jo laiks, kuru viņi pavada pie ekrāniem, arī ir daudz ilgāks, nekā būtu rekomendējams. 

Kvalitatīvas un moderna dizaina datorbrilles par izdevīgu cenu varat iegādāties Dr.Lensor interneta veikalā lensor.eu.

Izveidojiet savu dienas režīmu
Strādājot no mājas, ir liels risks iekrist nesaprotamā režīmā, kam nav skaidru rāmju un darba stundu. Bieži vien strādāšana attālināti notiek arī uz miega rēķina un brīvdienās. Tas var gadīties, ja pamatstundas, kuras vajadzētu veltīt darbam, netiek izmantotas produktīvi, jo blakus ir televizors, netīrā veļa un trauki, uzmanību prasa bērni. Protams, ideālu un produktīvu darba režīmu mājās izdodas ieviest un ilgtermiņā ievērot vien retajam, bet tas nenozīmē, ka nav vērts mēģināt kaut ko uzlabot. Nosakiet stundas, kurās tiešām strādājat un nepievēršat uzmanību nekam, kas nav akūti steidzams. Izslēdziet sociālos tīklus, TV fonā un citus traucēkļus. Tas palīdzēs izdarīt vairāk, tādējādi izvairoties no darba vakaros un brīvdienās. Šo laiku veltiet atpūtai, hobijiem un ģimenei.

Ieplānojiet regulāras fiziskās aktivitātes
Kad darbs bija ārpus mājas, daudzi uz to devās ar kājām vai ar velosipēdu, sanāca arī darba vidē izkustēties, staigājot no viena stāva uz otru, izejot pusdienu pauzē. Attālinātajā režīmā ir pavisam viegli nokļūt situācijā, kad vispār nav motivācijas pamest dīvānu vai gultu. Un tas jau negatīvi atsaucas uz pašsajūtu, veselību un emocionālo stāvokli, jo kustības ir vitāli nepieciešamas ikvienam. Tāpēc arī attālinātajā režīmā jāieplāno laiks regulārām fiziskajām aktivitātēm – pastaigām, pārgājieniem, vingrošanai, riteņbraukšanai un jebkam citam, kas sagādā prieku. Tas palīdzēs uzlādēties ar enerģiju darbam un saglabāt možu garu ilgtermiņā.

Pilnvērtīgas maltītes un daudz ūdens
Varētu šķist, ka, attālināti strādājot, ar ēdienu jau nu gan nav problēmu, jo virtuve ir dažu soļu attālumā, tomēr tieši tā var būt nelaime. Bieži vien tas izvēršas par našķēšanos un uzkodām visas dienas garumā, kur nav nevienas pilnvērtīgas maltītes. Arī mājās vēlams turēties pie skaidra ēdienreižu grafika, varbūt jau iepriekš sagatavot veselīgas maltītes vairākām reizēm, lai ietaupītu laiku un izvairītos no haotiskas cepumu paku tukšošanas. Tāpat pie rokas jātur dzeramais ūdens, jo par to piemirstam vienmēr – gan ārpus mājas, gan mājās. 

 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu