Slēpošanas trase "Žagarkalns" uzglabā sniegu kalnu slēpošanas trasē

Daugavpils, 27.jūn., LETA. Slēpošanas trase "Žagarkalns" pašlaik īsteno vēl nebijušu eksperimentu, pirmo reizi Baltijā ar jaunām metodēm veicot sniega uzglabāšanu kalnu slēpošanas trasē, aģentūru LETA informēja "P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības" pārstāve Laima Šeniņa.

Minēto eksperimentu "Žagarkalns" veic kopā ar Phjončhanas olimpisko spēļu snovparka būvniekiem - pašmāju uzņēmuma "We Build Parks (WBP)" grupas komandu no "Baltic Snowpark Agency".

Šāda metode ļaus garantēt trases darbības sākšanu ziemas sezonā vēl pirms Ziemassvētkiem.

Latvijas klimats ir mainīgs, ļoti grūti prognozējams. Stabili sala periodi un brīži, kad var efektīvi ražot sniegu, kļūst arvien īsāki, kas rada nopietnus finansiālus riskus kalnu īpašniekiem. Latvijā vairs nevar paļauties uz to, ka sals iestāsies ap Ziemassvētkiem. Dažreiz, piemēram, šogad slēpošanas sezona tika uzsākta tikai janvāra otrajā pusē, tāpēc kalnu īpašnieki meklē inovatīvus risinājumus.

"Somijā ar sniega uzglabāšanu jau dažus gadus eksperimentē ziemeļu reģiona lielās trases, bet tik tālu uz dienvidiem no Polārā loka kalnu trasēs vēl neviens to nav izmēģinājis. Šogad izlēmām mēģināt paši, un tieši tādi paši plāni bija "Baltic Snowpark Agency" komandai. Nolēmām apvienot spēkus kā kādreiz, kad kopīgi veidojām pirmo snovparku Baltijā, veicinot snovborda popularitāti," stāsta slēpošanas trases "Žagarkalns" īpašnieks Juris Žagars

Sniega uzglabāšana nākamajai sezonai Baltijas apstākļos ir unikāls eksperiments, un tā īstenošanai tiek izmantotas īpašas metodes un materiāli. "Žagarkalns" jau teju 20 gadus darbojas profesionālajā sniega biznesā, uzturot labas attiecības ar pieredzes bagātiem partneriem Somijas ziemeļu kalnos. Savukārt "Baltic Snowpark Agency" ziemas sportu industrijā darbojas jau vairāk nekā desmit gadus, kā arī piedalījās šī gada Olimpisko spēļu snovborda trašu būvniecības procesā.

Patlaban milzu kaudzē līdz rudenim ir ieziemoti vairāk nekā 10 000 kubikmetru sniega. Sniegs ir sastumts lielā kaudzē nepieciešamajās ģeometriskajās formās, apsegts ar speciālu ģeotekstila materiālu. Protams, ir jārēķinās ar noteiktu sniega masas zudumu, kā arī klimatisko risku rudenī, jo būs jāizzina, kad vislabāk kaudzi atsegt un sniegu izlīdzināt trasē. Ir daudz nezināmo, bet "Žagarkalnam" ir ambiciozi plāni, un viņi pirmie ir gatavi riskēt, stāsta "We Build Parks" vadītājs Jānis Jansons

Veiksmīga eksperimenta gadījumā sniega uzglabāšana kļūs par normālu praksi, ko jau apsver arī citi "Baltic Snowpark Agency" klienti gan Latvijā, gan ārvalstis.

Slēpošanas trase "Žagarkalns" ir viena no pirmajām kalnu trasēm Latvijā, kas sāka ražot mākslīgo sniegu jau 1999.gadā, un joprojām vieni no pašiem pirmajiem, kas ik gadu sāk slēpošanas sezonu. Savukārt "Baltic Snowpark Agency" ir daļa no "We Build Parks" grupas, kas projektē un būvē arī veikborda, velo un citus aktīvās atpūtas parkus.