Pēc revīzijas rosina pedagogiem noteikt 40 stundu darba nedēļu

Rīga, 12.okt., LETA. Valsts kontrole ieteikusi Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) izvērtēt iespēju vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem noteikt normālo jeb 40 stundu slodzi nedēļā, atsakoties no līdzšinējās 30 stundu slodzes.

Valsts kontrole revīzijā "Vai valsts mērķdotācijas pedagogu atlīdzībai vadības sistēma ir efektīva un nodrošina normatīvo aktu prasībām atbilstošu līdzekļu izlietojumu?" vērtēja, vai valsts piešķirtā mērķdotācija pedagogu darba samaksai pašvaldībās tiek izlietota likumīgi, kā arī lai sekmētu pašvaldību pārziņā esošo izglītības iestāžu pedagogu darba samaksas sistēmas atbilstību normatīvajiem aktiem.

Revīzijā secināts, ka pedagogu darba samaksas sistēmā nepieciešami būtiski pilnveidojumi un uzlabojumi gan valsts, gan pašvaldību un to pārziņā esošo skolu līmenī, kā arī ir jāuzlabo kontroles par mērķdotāciju līdzekļu izmantošanu pašvaldību un skolu līmenī.

Darba stundu pārsniegumi konstatēti septiņu pašvaldību 19 skolās (kopumā revīzijā apskatītas 11 pašvaldības un 32 tajās esošas skolas). Valsts kontrolē pastāstīja, ka ir bijuši gadījumi, kad darbiniekiem, kam ir teju maksimālā darba slodze, vēl visa gada garumā ticis maksāts par papildu pienākumiem, kas pārsniedz 40 stundas nedēļā. Savukārt kādam pedagogam Atašienē, apvienojot četrus amatus, saskaitītas vairāk nekā 50 darba stundas nedēļā.

Valsts kontrolē norādīja, ka 40 stundu slodzē nedēļā būtu skaidri jānosaka pienākumi, kas jāveic skolotājiem, pildot pedagoģisko darbu. Tāpat nepieciešams nodalīt pārējo - nepedagoģiskā - darba apjomu, kas būtu papildu darbs par atbilstošu piemaksu un padarīto sistēmu saprotamu.

Valsts kontroles ieskatā skolās ir nepieciešams arī veikt detalizētu visu pedagogu darba stundu uzskaiti, turklāt tā, lai uzskaite uzrādītu gan iepriekš plānotās darba stundas, gan kopumā visas pedagoga nostrādātās stundas.

Pašreizējā prakse liecina par nepilnīgu stundu uzskaiti vai gluži pretēji - par stundu uzskaiti dubultā apmērā, secināts Valsts kontroles revīzijā.