Banner 980x90

"Norde": konkurence Latvijas auto tirgū ir ļoti augsta

Latvijas jauno automašīnu tirgū konkurence ir ļoti augsta - pilsētas informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv atzīst automašīnu "Nissan" pārstāvniecības Latvijā SIA "Norde" valdes loceklis Dainis Bremze.

Cilvēki joprojām labprāt iegādājas lietotas automašīnas to salīdzinoši zemās cenas dēļ. Kādi ir riski, nepērkot jaunu auto pie oficiālajiem pārstāvjiem?
Jaunas un lietotas automašīnas iegāde ir divas nesalīdzināmas lietas. Lietotas automašīnas iegādē ir liels risks nopirkt "kaķi maisā". Iesakām pirkt lietotas automašīnas no zināmiem pārdevējiem. Pirms lietotas automašīnas pārdošanas, mēs vienmēr pārbaudām tās tehnisko stāvokli un novēršam defektus, kā arī klients ir informēts par visiem automašīnai veiktajiem remontdarbiem. Līdz ar to mēs uzņemamies atbildību par to, kādu mašīnu pārdodam. Savukārt, pērkot automašīnu pēc sludinājumiem bez lielām tehniskajām zināšanām, pastāv iespēja nopirkt nevis automašīnu, bet papildus ikmēneša izdevumus remontdarbiem un beigtus nervus.

No Jūsu pieredzes, kādi ir galvenie kritēriji, pēc kuriem klients izvēlas iegādāties to vai citu auto modeli? Kas klientam būtu jāņem vērā iegādājoties jaunu automašīnu?
Pirms krīzes cilvēku pirkumi nebija īsti pārdomāti, lēmumi tika pieņemti emociju vadīti. Iepatikās mašīna - nopirka! Krīze iemācīja plānot izdevumus, izvērtēt riskus, analizēt vai jaunas automašīnas pirkums neradīs finansiālus sarežģījumus. Auto pircēji izvērtē automašīnas cenu un aprīkojumu, degvielas patēriņu, izmaksas. Klienti vēlas labi aprīkotas un modernas automašīnas, kas atbilstu viņu vajadzībām un statusam sabiedrībā, tomēr nepārsniedzot savas finansiālas iespējas. Tieši tādēļ "Nissan" turpina ieņemt lielāku tirgus daļu, jo "Nissan" modeļos visas šīs prasības ir apvienotas.

Latvija ir bēdīgi slavena ar sliktajiem ceļiem. To noteikti parāda arī auto apkopes biežums. Vai tas savā ziņā auto biznesa darbiņiem nav izdevīgi - cilvēkiem biežāk jāved savi spēkrati uz apkopi.
Protams, ka nē! Mums tas būtu izdevīgi tikai tad, ja mēs paši brauktu pa citiem ceļiem un mūsu pašu mašīnas slikto ceļu dēļ nelūztu. Tā kā paši esam autobraucēji, tad mēs nekādā veidā nepriecājamies par sliktajiem Latvijas ceļiem.

Vai degvielas cenu lēnais, bet pastāvīgais kāpums atstāj iespaidu uz automašīnu noietu tirgū?
Cilvēki brauc un arī turpinās braukt. Degvielas cenu kāpums atstāj iespaidu uz automašīnas izvēli - pircēji rūpīgāk pārdomā automašīnas degvielas patēriņu, visi vēlas ekonomisku automašīnu, pēc iespējas vairāk samazināt tās uzturēšanas iespējas.
Degvielas cenas neatlaidīgais kāpums palielina arī sabiedrības interesi par gāzes iekārtām jauniem automobiļiem. Diemžēl sabiedrībā valda dažādi aizspriedumi un cilvēki ir pārāk konservatīvi, tādēļ gāzes iekārtas ir uzstādījuši pagaidām tikai 5% autobraucēju.
Arī mēs pašlaik apsveram iespēju aprīkot jaunos "Nissan" modeļus ar kvalitatīvākajām gāzes iekārtām Eiropā, kuras Latvijā pašlaik nemaz nav pieejamas, nezaudējot automašīnas garantiju.

Kā Jūs raksturotu konkurences līmeni Latvijas auto tirgū?
Konkurences līmenis Latvijas tirgū ir ļoti augsts. Katrs auto tirgotājs mēģina ne tikai noturēt savu tirgus daļu, bet arī to palielināt. Mūsu konkurentiem ir ļoti agresīvas kampaņas, piedāvājumi ar iespaidīgām atlaidēm un dāvanām. Kādēļ gan "Nissan" nevarētu darīt to pašu? Varētu, bet vai tas ir tā vērts?! Sākot pārāk agresīvas, uz lielām atlaidēm orientētas reklāmas kampaņas, mēs varētu palielināt pārdošanas apjomu īstermiņā, taču tas iespaidotu mūsu pārdošanas apjomu ilgākā periodā. Ja agrāk bija grūti kādas konkrētas automašīnas markas mīlētāju pārsēdināt pie citas mašīnas, tad tagad cilvēki apstaigā visus salonus. Vairs nepieturas pie kādas noteiktas auto markas, bet izvērtē cenu piedāvājumu un automašīnas pievienoto vērtību.
Tādēļ daudz gudrāk ir koncentrēties uz vērtībām un ieguvumiem, kas ir mūsu esošajam automobiļu klāstam, izceļot tieši šīs īpašības - ne visiem konkurentiem par to pašu cenu ir pieejams tik pat labs automobiļu aprīkojums. Tas attiecas arī uz citām automobiļu iezīmēm, specifikācijām un aprīkojumu, ko varam piedāvāt.

Kādi ir būtiskākie elementi un principi, pēc kādiem jāstrādā autocentram, lai ikviens klients pa durvīm izietu apmierināts? Ar ko tieši "Norde" piesaista savus klientus?
Būtiski ir apkalpot klientu tā, kā vēlies, lai apkalpo Tevi. Mēs negaidām, ka mūsu klienti zina visu par automašīnas uzbūvi un tehnisko pusi. Mūsu uzdevums ir palīdzēt, izskaidrot un veikt rūpīgu un kvalitatīvu darbu. Tieši šī iemesla dēļ esam saņēmumi arī atzinību auto tirgus un autosalonu kategorijā kā "Gada uzslavētākais uzņēmums 2011".

Kā Latvijas mērogā attīstās auto tirdzniecība? 
Pēc Latvijas pilnvaro auto tirgotāju asociācijas datiem auto tirdzniecības apjomi Latvijā pieaug. Protams, tos nevar salīdzināt ar tirdzniecības apjomiem pirms krīzes, bet tomēr varam vērot pozitīvas izmaiņas. 
Pēc Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (EARA) statistikas automašīnu reģistrācija Eiropā 2012.gada oktobrī, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo mēnesi, samazinājās par 4,6%, savukārt Latvijā reģistrēts pieaugums par 2,8%.

Kas Jums palīdz tirgot "Nissan" modeļus un iekarot lielāku tirgus daļu?
"Nissan" spēj savos modeļos apvienot novitāti un azartu, iekvēlinot automobiļu pircēju iztēli un ienesot tirgū ko jaunu un aizraujošu. "Nissan" uzdrīkstas būt atšķirīgi un "Nissan" īpašnieki ir cilvēki, kas nebaidās uzdrīkstēties.
Pirmais "Nissan Juke" automobilis no rūpnīcas konveijera noripoja tikai pirms diviem gadiem, bet šodien tas ir pārdotākais krossovers Latvijā. 2012.gadā Latvijā ir reģistrētas 436 jauns "Volkswagen Golf" automašīnas, otro vietu ieņem "Nissan Juke" - 337 automašīnas. "Golf" Latvijas tirgū ir jau vairāk nekā 20 gadus, bet "Juke" tikai divus gadus!
Pircēji izvēlas "Nissan Juke", jo tas ir enerģisks, praktisks un moderns krossovers ar mazu degvielas patēriņu - vidējais degvielas patēriņš ir 4,9-7,6 litri uz 100 kilometriem. Tam ir lielāks klirenss, kas ļauj braukt pa neiztīrītiem un slikta seguma ceļiem, kādi Latvijā ir bieži. Kā arī "Nissan Juke" ir ieguvis piecas zvaigznes drošības testos. Savā mazā apvidus klasē "Nissan Juke" 2012.gadu noslēdz ar 29,9% tirgus daļu, kamēr 2011.gadā tie bija 19,8%.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)