Banner 980x90

Divas politisko partiju apvienības priekšvēlēšanu programmās piemin tūrismu

Divas no sešām politiskajām partijām un to apvienībām, kuras pēc sabiedriskās domas pētījumu rezultātiem varētu pārvarēt 5% barjeru un iekļūt Saeimā, priekšvēlēšanu programmās iekļāvušas jautājumus par tūrismu.
Tūrisma nozares attīstību savās priekšvēlēšanu programmās iekļāvusi partiju apvienība "Par labu Latviju" un "Vienotība".

PLL programmā norādīts, ka tūrisms ir "prioritāra tautsaimniecības nozare un nozīmīga eksporta sastāvdaļa. Tūrismam labvēlīga valsts politika konsulāro jautājumu risināšanā. Ilgtspējīga tūrisma politika caur dialogu ar tūrisma profesionālām organizācijām".

Savukārt "Vienotība" tūrismu savā programmā piemin plašāk: "Pasaules tūrisma industrijai ir vislielākais attīstības potenciāls, kuru, tālredzīgi izmantojot, Latvijas tautsaimniecība var iegūt peļņu nesošu pakalpojumu eksporta jomu. Ir jāveicina Latvijas kā tūrisma valsts atpazīstamība pasaulē. 2014.gadā Rīga kļūs par Eiropas kultūras galvaspilsētu un Latvijai būs iespēja atrasties Eiropas uzmanības centrā."

"Vienotība" arī norāda, ka "jāizstrādā ilgtermiņa valsts tūrisma attīstības politika līdz 2022.gadam, izvirzot mērķi, ka Latvijai jākļūst par ceļotājiem draudzīgāko valsti Baltijā, kurā mūsu valsts savdabīgums tiek parādīts jaunos, starptautiski atpazīstamos, oriģinālos tūrisma piedāvājumos".
Partiju apvienība aprakstījusi arī piecus galvenos mērķus tūrisma nozarē - izstrādāt ilgtermiņa Latvijas tūrisma stratēģiskās attīstības politikas dokumentu, vienojot valsts un pašvaldību pārvaldes institūcijas, uzņēmējus un profesionālās organizācijas, lai nozīmīgi palielinātu tūrisma nozares ieguldījumu Latvijas tautsaimniecībā. Izstrādāt un ieviest kritērijus valsts un pašvaldību tūrisma investīciju atdeves novērtēšanai.

"Vienotība" arī sola attīstīt sabiedrību vienojošu un demokrātisku vietējo tūrismu ciešākā sadarbībā ar Baltijas valstīm. Izskatīt iespēju izveidot kopēju Baltijas tūrisma zīmolu. Iniciēt vienota Baltijas tūrisma tēla veidošanu un tā popularizēšanu galvenajos pasaules tūrisma tirgos. Pilnā apjomā apgūt pārrobežu tūrisma attīstībai paredzēto ES fondu finansējumu.

"Vienotība" norāda, ka nepieciešams veicināt Latvijas kā tūrisma valsts atpazīstamību pasaulē, investējot ne mazāk kā divus miljonus latu no ES struktūrfondu līdzekļiem. Nepieciešams arī mērķtiecīgi sagatavoties 2014.gadam, kad Rīga kļūs par Eiropas kultūras galvaspilsētu, un izmantot tās tūrisma iespējas, ko dos Latvijas atrašanās Eiropas uzmanības centrā.

Savukārt, aktīvi iesaistot reģionālās universitātes, vietējās pašvaldības un uzņēmējus, nepieciešams atbalstīt popularitāti jau ieguvušo un veicināt jaunu, oriģinālu tūrisma piedāvājumu attīstību, kuros izmantots Latvijas dabas, vēstures, kultūras un tradīciju mantojums, laukiem raksturīgo viensētu un piekrastes joslai raksturīgās zvejniecības piedāvājums. Nepieciešams attīstīt kultūras, izglītības, sporta, veselības un citus tūrisma veidus.

Tāpat jānodrošina ceļotājiem ērta nepieciešamās informācijas pieejamība, sadarbībā ar Latvijas zinātņu centriem jāmodernizē tūrisma informācijas sniegšana, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas, un jāatbalsta pašvaldību tūrisma informācijas centru attīstību un integrāciju valsts vienotajā tūrisma informatīvajā un organizatoriskajā sistēmā.

Tūrisma nozares eksperte, ceļojumu rezervāciju kompānijas "Travelport" pārstāvniecības vadītāja Baltijas valstīs Rūta Skujeniece vērtējot abu partiju priekšvēlēšanu programmās iekļautos mērķus saistībā ar tūrismu, norādīja, ka pozitīvi vērtējams fakts, ka tiek domāts par sadarbību Baltijas līmenī. "Laba sadarbība vai pat vienota tūrisma zīmola veidošana ir būtisks faktors tūristu piesaistīšanā no attālākiem tirgiem, piemēram, Āzijas. Ir pieminēta jauno tehnoloģiju nozīme tūrisma attīstībā, jo informācijas pieejamība nākotnē lielā mērā noteiks ceļotāju izvēli par labu vienam vai otram galamērķim. Tiek atzīts, ka nepieciešama efektīvāka konsulāro jautājumu risināšana, kas tiešām ir ļoti sāpīgs un ilgstoši neatrisināts jautājums," atzina eksperte.

Par diskutablu Skujeniece uzskata mērķi padarīt tūrismu par prioritāru nozari un izstrādāt stratēģiskās attīstības dokumentus.

"Manuprāt, mums tādu "pareizo" dokumentu ir papilnam. Jautājums - cik no tā, kas ierakstīts esošajos dokumentos, realizēts dzīvē? Svarīgāk būtu vairāk pētīt tūristu motivāciju, noskaidrot svarīgākos kritērijus, kas ietekmē tūristu izvēli, un tad realizēt tādu politiku, lai Latvija pēc iespējas labāk atbilstu šiem kritērijiem," uzsver eksperte.

Skujeniece arī norāda, ka pazudusi saikne starp transporta attīstību un tūrismu, jo transporta nozīme tūrismā ir izšķiroša. Turklāt ne tikai, lai tūristi varētu nokļūt Latvijā, bet arī lai varētu arī pārvietoties valsts iekšienē, izmantot dzelzceļa un auto transportu.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)